Przytoczę nieco już stare badanie, ale dość aktualne. Centrum Nowej Technologii (www.cntech.pl) przeprowadziło 7-20 czerwca 2006 badanie na temat wizerunku firm w Internecie. Oto niektóre z wyników:

Ponad 56% z respondentów na pytanie, czy na to jak postrzegają firmę, ma wpływ strona internetowa firmy, wskazało, że jest to równie ważne, jak prezentacja firmy w świecie realnym. Ponad 4% badanych uznało, że jest to najistotniejszy czynnik brany pod uwagę przy ocenianiu firmy, ponad 62% respondentów tłumaczy to tym, że świat internetowy odgrywa ważną rolę w społeczeństwie. 2,6% internautów uznało, że świat internetowy jest nawet ważniejszy niż ten rzeczywisty i zapewne z roku na rok ten odsetek będzie rósł.

Do poszukiwania opinii o wydarzeniach polscy internauci wykorzystują najczęściej Internecie – 55,6% oraz prasę – 23,2%. Znacznie mniej odnotowała telewizja- ponad 10%.

Najciekawsze dla nas – dla prawie 57 proc. respondentów nazwa strony www jest ważna, a dla prawie 13 proc. osób z tej grupy domena jest bardzo ważna. Dla 8 proc. respondentów nazwa strony nie ma żadnego znaczenia. Dla 43% domena ma być po prostu krótka i łatwa do zapamiętania, nie musi nawiązywać do treści serwisu, ale do nazwy firmy – już tak (dla 39%).

Prestiż domen – od największego:

.pl (41,7%).
.com.pl (25,5 proc.).
.eu (prawie 12%),
.org (10,3%)
.com (8,9% – słaby wynik najpopularniejszej domeny na świecie)

Kolejne miejsca zajęły: .biz (domeny biznesowe), net, regionalne (np. krakow.pl) oraz .info. No i gdzie są aliasy? W marginesie błędu – zero prestiżu. Źródło: http://www.medialink.pl/artykul/33292