Branża domen dojrzała do wielkiego biznesu, po portalach i ecommerce jest kolejnym segmentem „czysto internetowym” którego reklama pojawiła się w telewizji.

Ruszyła bowiem kampania reklamowa home.pl – dostawcy usług internetowych dla firm. Wcześniej tego typu działania były prowadzone tylko w Internecie, prasie i na bilbordach. Celem tego jest oczywiście zbudowanie świadomości marki wśród średnich i małych przedsiębiorstw, a co za tym idzie – pozyskanie nowych użytkowników. Jest to naturalna droga rozwoju, reklama w internecie to wciąż bardzo ograniczone źródło, szczególnie wśród firm tradycyjnego biznesu których po prostu w internecie nie ma.

Reklama została przygotowana przez agencję reklamową Grandes Kochonos. W czasie trwającej przez kilka tygodni kampanii będą puszczane dwie wersje spotu.

Kampania masowa nie powstała bez powodu – polski rynek domen wciąż jest w powijakach oraz posiada duży potencjał co do rozwoju. W porównaniu do naszych zachodnich sąsiadów, czyli domen w końcówką .de, mamy prawie dziesięciokroć niższe wyniki (13.5 mln domen z końcówką .de, 1.7 mln z końcówką .pl) chociaż w Europie Polska plasuje się wysoko.

Firmy te zarabiają głównie na hostingu, stąd szeroki wachlarz ofert dla firm włącznie z możliwością tworzenia wizytówek stron. Domena tylko przywiązuje firmę do hostingu (formalnie jest bardzo łatwe do oddzielenia ale MSP często nie stać na własnego informatyka niestety)

Home.pl to jeden z liderów (drugi to NetArt) branży zajmującej się rejestracją i opieką nad domenami internetowymi z końcówką .pl. Firma ta posiada ponad jedną czwartą udziałów w polskim rynku oraz jest dominującym potentatem w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, szacując swój udział w nim na około 50 procent. Warto jednak przypomnieć, że obie firmy nie oferują wcale najniższych cen. Zmienia się to w zależności od sezonu, ale chcący wykupić hosting lub domeny powinni zainteresować się także: az.pl, active24.pl czy nowy gracz oferujący hosting za darmo na 2 lata: 1&1.